Werkwijze

asdwa

Adaptoo: jouw strategische partner

De weg naar online succes gaat gepaard met: de juiste tools en data hebben en consistent bepaalde handelingen verrichten om te scoren.

Het doel is om organisch leads binnen te halen, dat begrijpen wij. Om hier te komen moet er wel een fundament worden aangelegd.

Bekijk hieronder onze ultieme roadmap naar online success.

ADAPTOO: roadmap naar success

  • Digitaal vastgoed

  • Fase 1.

    Een website dat staat als een huis

    Zie jouw website eens als een huis. We gaan het huis bouwen en praktisch indelen. We denken na over indeling van de kamers en andere ruimtes. Wie gaan erin wonen? Gebruiksvriendelijkheid is key. Het huis moet makkelijk toegankelijk zijn en comfortabel worden ingericht. Op basis van je doelgroepen moet elke bezoeker snel kunnen vinden waar hij of zij naar op zoek is. Google wil een snelle website zien waarbij alle elementen makkelijk en snel opgehaald kunnen worden. Gelukkig zijn er tools waarmee je dit kunt testen: PageSpeed Insights. Al onze websites hebben gegerandeerd een groene score. Pas bij een sterk fundament gaan we verder met de volgende stap.

  • Fase 2.

    Conversie optimalisatie

    Wat is het het doel dat jouw bedrijf wilt bereiken met de bezoekers op je website. Moeten ze bellen, een formulier invullen of misschien een donatie doen? Het hoeft niet perse één doel te zijn maar er is wel altijd één doel die het belangrijkst is. Hier spelen we op in met een goede conversie optimalisatie. We kijken dan vooral naar je mobiele website. Waarom? Gemiddeld 70% van je bezoekers komen namelijk via mobiel. Hou je hier al rekening mee?

  • Testen met Ads

  • Fase 3.

    Website conversie testen & meten

    De website staat als een huis, je doelen zijn bepaald en de knoppen en formulieren staan waar ze moeten staan. Hoe weet je nu of er conversie uit gaat komen? Je voelt hem al aankomen denk ik.. door te testen! Als een website traffic heeft is het wat makkelijker om te testen maar voor een nieuwe website is dit natuurlijk niet het geval. Hiervoor zetten wij altijd Google Ads in. Met Google Ads kun je niet alleen zorgen voor tractie naar je website maar kun je ook direct testen of hetgeen dat je gebouwd hebt werkt. Meten = weten dus.

  • Fase 4.

    Success op korte termijn

    Naast het testen en meten van je website en de conversie die eruit komt is het natuurlijk ook belangrijk om een bevestiging te krijgen dat jouw onderneming of jouw concept werkt. Wat je product of dienst ook is, het is belangrijk om via het online kanaal aan nieuwe klanten en omzet te komen. Ook al denk je dat het een success wordt, dit wordt pas echt bevestigd als er daadwerkelijk aanvragen binnenkomen en er producten of diensten worden afgenomen. Door Google Ads in te zetten kan dit op korte termijn werkelijkheid worden.

  • Zoekmachine optimalisatie (SEO)

  • Fase 5.

    Content marketing

    SEO wordt tegenwoordig veel ingewikkelder gemaakt dan het is. Ranken in Google is eigenlijk vrij simpel. Kijk naar de missie van Google. Wat wilt Google nou eigenlijk? Google wilt de wereldwijde informatie ordenen en voor iedereen toegankelijk en bruikbaar maken. De algoritmes van Google positioneren de meest relevante website met hoogste kwaliteitsscores bovenaan om kwalitatieve resultaten voor te schotelen. Als je zoekt op ‘container huren’ dan vind je op de eerste pagina talloze website die in ogen van Google expert zijn op het gebied van containers. Hiertussen vind je geen website die enkel één pagina over containers behandeld en voor de rest over verbouwingen gaat. Wil je ranken op een bepaald onderwerp, dan moet je heel het onderwerp behandelen en je expertise hierover tonen. Dit doe je met een content marketing strategie. Met een goede content marketing strategie wordt je een expert in de ogen van Google op jouw vakgebied. Hiervoor wordt je weer beloond door Google met de beste posities. Zo simpel is het.

  • Fase 6.

    Branding & linkbuilding

    Naast een goede content marketing strategie moet de website gepromoot worden en je bedrijfsnaam of merknaam meer bekendheid krijgen. Dit doen we door branding en linkbuilding campagnes. Hierbij moet je ook denken aan het maken van Youtube video’s en bijvoorbeeld infographics. Je content marketing campagnes hebben hier ook een grote rol in. Ons team van designers, PR en link outreach experts maken samen met jou een plan om verschillende campagnes op te zetten. Deze campagnes zorgen ervoor dat je posities binnen Google aangesterkt worden en je nog jarenlang kan profiteren van de organische traffic die via Google of andere zoekmachines binnenkomt op jouw website.

  • Ben jij er klaar voor?

Wil je een gratis marketingplan voor jouw bedrijf?

Ontvang een op maat gemaakt marketingplan om jouw website naar de top te brengen.